Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, June 17, 2016

Ephyra Skin Care Series Pelengkap Hidup Syima

Alhamdulillah Ada Ephyra Skin Care Series



Assalamualaikum semua. Setiap perempuan menginginkan kulit yang putih, bersih dan "feloles", begitu juga Syima. Jerawat. Satu perkataan yang tidak asing bagi semua perempuan dan tidak dapat lari darinya terutama bila bulan mengambang (period, datang haid). Bila nak keluar rumah je mesti letak bedak sebab nak tutup cela kat muka. Kadang-kadang tu cemburu juga tengok dekat Instagram, ada je perempuan yang cantik, feloles, putih, lawa. Dalam hati kata "Teringin nak muka macam mereka". Alhamdulillah sejak guna Ephyra Skin Care Series ni, kulit dah tak macam dulu. hehe. Perkataan "Teringin nak muka macam mereka" pun dah tak ada sebab dah dapat apa yang syima nak.



Dahulu VS Sekarang | Ephyra Skin Care Series


Sebelum Menggunakan Ephyra Skin Care Series


Tengok gambar diatas, rasa macam nak letak bedak je bagi semua cela-cela tu hilang. Inilah masalah yang syima lalui  dahulu. Kulit syima jenis "Combination" iaitu berminyak dikawasan dahi dan hidung. Maka, syima tak boleh lari dari minyak, jerawat dan bintik hitam. Malah, belajar hingga lewat malam menyebabkan lebam bawah mata atau mesra di panggil "Eye Bag" turut menjadi punca masalah bagi syima. Lepas tu, parut jerawat tu pula degil sangat nak hilang sehingga terpaksa tepek bedak sebab nak tutup si degil tu.


Selepas menggunakan Ephyra Skin Care Series 



Alhamdulillah selepas menggunakan Ephyra Skin Care Series. Banyak perubahan yang syima alami. Mula-mula pakai Ephyra Skin Bar, rasa muka tegang dan licin je. Bintik -bintik hitam tu macam dah kena halau dengan Ephyra Skin Bar tu haha padan muka. Kemudian pakai Ephyra Skin Nano, rasa tegang je kulit dan menyerap lebih pantas ke dalam kulit. Akhirnya, pakai produk terbaharu iaitu Ephyra Skin White, kulit rasa lembap dan tak kering. Selalunya kalau syima cuba produk baru, kulit syima mesti akan mengelupas tapi dengan Ephyra Skin Care Series, tak mengelupas pun dan hari demi hari kulit makin cerah. Sekarang, kalau syima keluar, syima tak tepek bedak dah sebab kulit dah pulih daripada parut jerawat yang degil tu dan lebam bawah pun berkurangan.


Apa Keistimewaan Ephyra Skin Care Series??




Ephyra Skin Care Series mempunyai tiga produk iaitu Ephyra Skin Bar, Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum dan produk baharunya iaitu Ephyra Skin Snow Advanced White Repair. Kalau korang nak tahu, Ephyra Skin Care Series sesuai untuk semua jenis kulit, malah ianya tidak terhad bagi wanita sebab lelaki pun boleh memakainya. Kalau nak suami handsome, suruh pakai Ephyra Skin Care Series confirm kacak selalu haha. Ketiga-tiga produk ini mempunyai fungsi dan kelebihanya tersendiri. Jom tengok kelebihannya.

Kelebihan Ephyra Skin Bar


Mula-mula syima dengar nama Ephyra Skin Bar, syima teringat coklat bar yang enak dimakan. Rupan-rupanya ia adalah sabun cucian muka. Yang bestnya Ephyra Skin Bar ni kerana ia adalah 100% bahan semula jadi dan tanpa sebarang bahan kimia yang terlarang. Syima ni kalau nak pakai sesuatu produk mesti syima tengok kandungannya dahulu dan Alhamdulillah Ephyra Skin Bar selamat digunakan tanpa perasaan ragu-ragu. Kalau korang nak tahu “TOP PRODUCT” jenama Ephyra adalah Ephyra Skin Bar. Apa bahan kandungan dalam Ephyra Skin Bar??

Ia mempunyai khasiat Glutathione, Alpha Arbutin dan Kolagen. Apa kelebihannya Ephyra Skin Bar?? Antaraya adalah :

#  Merawat kulit berjerawat
#  Menghilangkan parut jerawat dan jeragat 
#  Menanggalkan kotoran, minyak dan sel kulit mati
#  Mencerahkan wajah secara semulajadi
#  Menghilangkan bintik-bintik hitam 


Kelebihan Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum (dengan Nano Technology)




Korang ingat tak, Syima pernah review mengenai Ephyra Skin Nano ni dalam blog syima. Haaa. kali ni syima nak ingatkan korang mengenainya. Ia merupakan serum yang bagus untuk kulit malah ia dipatenkan dengan Swiss Nano Technology yang membuatkan kulit cantik dan berseri. Yang best mengenai Ephyra Skin Nano ni adalah ia tidak melekit dan tidak berminyak, malah mudah menyerap ke dalam kulit sehinga lapisan paling dalam.

Kalau korang nak tahu, nano technology ni adalah teknologi yang baharu dalam bidang kecantikkan kerana ia digunakan untuk mengecilkan saiz partikel serum. Sebab tu lah ia mudah di serap ke dalam kulit. Malah, ia membantu memperbaiki struktur kulit menjadi anjal, tegang dan cantik.

Gabungan bahan antioksida seperti Glutathione, Vitamin E dan Vitamin C memberi manfaat kepada kulit untuk memulihkan, memperbaharui dan melindungi kulit dari radikal bebas dan pencemaran. Serum ini juga amat sesuai untuk menghilangkan masalah jeragat yang degil. Antara kelebihan Ephyra Skin Nano adalah :

#   Menghilangkan jeragat degil dan parut jerawat
#   Memperbaiki tona kulit tidak sekata
#   Menganjalkan, menegangkan dan mengembalikan keremajaan kulit yang kendur
#   Mencerahkan kulit kusam
#   Menghilangkan lebam bawah mata serta sunburn


Kelebihan Epyhra Skin Snow  Advanced White Repair  (dengan teknologi Geno White)


Ni salah satu produk favourite syima dan merupakan produk baharu keluaran Ephyra. Kenapa jadi favourite syima? Sebabnya krim ni tidak melekit dan tidak berminyak malah mudah meresap ke dalam kulit. Jangan risau kerana ia tanpa paraben, tanpa hydroquinone mahupun merkuri dan sesuai untuk semua jenis kulit. Buat para lelaki jangan risau kerana jejaka pun boleh memakai ia. Selalunya kita akan dapat kulit yang cerah seawal 9-14 hari.

Kalau korang nak tahu, Ephyra Skin Snow adalah dengan tenknologi Geno white yang merupakan teknologi “Smart Peptide”. Ia mampu mengawal pengeluaran melanin dalam kulit. Melanin berfungsi sebagai pelindung kulit daripada sinaran UV. Tetapi jika terlalu banyak melanin aktif akan menjadikan kulit berjeragat, bintik hitam dan banyak masalah kulit lain sehingga paling serius adalah kanser kulit.Antara faktor melanin tidak terkawal/terlalu aktif adalah umur, sinar matahari, hormon tidak stabil dan ubatan.

Ia mempunyai Natural arbutin dari Berry, Vitamin C ekstrak dari buah(bagus untuk perlindungan kulit dari UV dan memperbaiki struktur kulit yang rosak), malah ia mempunyai  Vitamin E juga daripada ekstrak buah (melembapkan kulit dan melambatkan tanda penuaan serta memulihkan kulit dri sebarang parut). 

Antara kelebihan Epyhra Skin Snow  Advanced White Repair adalah :
#   Melembapkan dan mengekalkan kelembapan wajah
#   Mencerahkan kulit seawal 9 -14 hari
#   Menggunakan teknologi Geno White (teknologi yang mengawal pengeluaran melanin)
#   Menambahkan agen perlindungan kulit (UV protection)
#   Membantu mengurangkan minyak berlebihan pada kulit yang menjadi punca jerawat
#   Mengurangkan kesan-kesan penuaan (garis halus & jeragat)
#   Menambahkan keserian kepada wajah untuk kekal muda & bersih.



Berapakah Harga Ephyra Skin Care Series??

Harga Ephyra Skincare Series (harga satu set) adalah :
RM 140 (SM) dan RM 150 (SS)

Syima galakkan korang ambil Ephyra Skin Care Series Set sebab lagi murah dan menjimatkan. Kalau korang nak beli asing pun boleh, menurut harga dibawah :

#   EPHYRA SKIN BAR : RM 39 (SM) ; RM 45 (SS)
#   EPHYRA SKIN NANO : RM 68 (SM) ; RM 72 (SS)
#   EPHYRA SKIN SNOW : RM 48 (SM) ; RM 52 (SS)


Bagaimana Nak Beli Ephyra Skin Care Series??

Mudah je kalau korang nak beli. Korang follow je instagram @ephyra2u atau melalui Facebook



Awas ! Jangan Tertipu Dengan Ephyra Skin Care Tiruan.


Zaman sekarang ni banyak produk kecantikkan yang palsu dan tiruan. Meh syima nak kongsi sikit, bagaimana nak elak korang daripada beli produk Ephyra yang tiruan. Korang rujuk pada gambar yang tertera di bawah. Setiap produk Ephyra akan mempunyai satu bar cod. Mudah sahaja, korang scan bar cod tersebut. Haaaa. Jadilah pengguna yang bijak ! Hehe










Kesimpulannya, setelah beberapa hari syima memakai Ephyra Skin Care Series. Banyak perubahan pada wajah syima. Sekarang ni syima keluar, tak pakai bedak tau hehe. Salam Sayang, Syima Yusuf.

23 comments:

  1. menarik. pernah jugak nak try ephra ni tapi tgok lah mcm mna nnti. haha.

    ReplyDelete
  2. Akk suka ephyra
    .jerawat yilek hihi

    ReplyDelete
  3. Akk suka ephyra
    .jerawat yilek hihi

    ReplyDelete
  4. Bagus ephyra ni...kandungan natural...sesuai utk lelaki dan perempuan kan...

    ReplyDelete
  5. macam tertarik guna dgn epyhra ni sebenarnya..

    ReplyDelete
  6. wau..k.shima makin cun lah lps guna epyhra tu.

    ReplyDelete
  7. Wah..siap boleh cek produk tiruan ke tak..menarik nie

    ReplyDelete
  8. Wah..siap boleh cek produk tiruan ke tak..menarik nie

    ReplyDelete
  9. Cantik shima lps guna ephyra...teringin jugak nak try..

    ReplyDelete
  10. Cantik shima lps guna ephyra...teringin jugak nak try..

    ReplyDelete
  11. Ephyra produk top.. Kalau nak order, boleh watsup dkna..heheee..

    ReplyDelete
  12. Berbeza yer before and after.. cantikk

    ReplyDelete
  13. Berbeza yer before and after.. cantikk

    ReplyDelete
  14. produk yang baik dan banyak digunakan....orang lelaki boleh menggunakan juga ka?

    ReplyDelete
  15. epyhra mmg terbaik,cantik la dia pasni

    ReplyDelete
  16. patut makin comel.. ermm hihih.. leh share lepas ni hihih

    ReplyDelete
  17. syimaa...syima cantik..adik shaperr ni...hihiii

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum.. kepada sesiapa yg baru nk try ephyra boleh dm saya dkat ig hanna_nif atau email saya fatinh585@gmail.com
    Saya bagi harga murah drpd asal sebab saya beli and then belom bukak lagi sebab xpakai.. so kalau rasa nk cuba tapi takot rugi sebab beli mahal boleh la dm saya dpat harga murah ..

    ReplyDelete

Terima Kasih komen :D Jasa anda amat syima hargai

.