Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, February 5, 2016

Merawat Kanser Dengan Jus Annona

Merawat Kanser Dengan Buah Durian Belanda | Jus Annona


Assalamualaikum semua. Hari ini syima nak share sikit pasal kanser. Percaya atau tidak pesakit kanser semakin meningkat dari hari ke hari. Banyak artikel (Metro , Berita Harian )yang menunjukkan peningkatan kanser di Malaysia. Ok lah syima tak nak cerita panjang mengenai apa itu kanser, jenis kanser dan sebagainya. Korang boleh baca dalam info kesihatan .


Sumber Google



Korang pernah dengar tak, buah durian belanda boleh merawat kanser??? Haaa.. ni yang syima nak bagi tahu. Kalau korang nak tahu  buah durian belanda boleh merawat kanser secara semula jadi. Indah kan ciptaan Allah SWT, buah-buahan yang Allah kurnia kan sangat berguna buat kita taw sehingga boleh dijadikan penawar.


Khasiat buah durian belanda begitu banyak sekali. Nak tahu apa khasiat buah durian belanda dalam merawat kanser?? Antaranya adalah buah durian belanda mempunyai Acetogenin, Vitamin C, Magnesium, Potassium, Tryptophan, Methionine, Lysine. Tudiaaa.. banyaknya yang terkandung dalam buah durian belanda.

Acetogenin adalah untuk melemahkan pertumbuhan sel kanser. Malah mampu membunuh sel-sel kanser tanpa merosakkan sel-sel normal.Vitamin C pula bertindak sebagai antioksidan untuk mengelakkan kerosakan genetik

Magnesium dan potassium juga bertindak sebagai agen anti-radang yang membantu mengurangkan bengkak pada bahagian yang terdapatnya kanser. Tryptophan, Methionine dan Lysine pula adalah untuk melawan serangan sel kanser daripada merebak kerana mempunyai asid amino yang sangat diperlukan.


Banyak artikel atau risalah mengenai khasiat buah durian belanda dalam merawat kanser tau. Antaranya Sinar Harian . Ini membuktikan bahawa yang buah durian belanda boleh merawat kanser secara semula jadi.


Malah, Dr. Roslida Abdul Hamid, Pakar Penyelidik dan Pensyarah dari Fakulti Perubatan dan Sains Perubatan UPM berkata "Dari kajian saya, ekstrak buah durian belanda dapat menghalang perkembangan sel-sel kanser tanpa merosakkan sel-sel badan".


Tapi kann buah durian belanda susah dan jarang ditemui taw. Lepas tu nak kena buat air nya pula. Kena kopek buah tersebut, kena basuh, kena rendam dengan air panas, kena 'blend' dan macam-macam lagi lah. Rumit kan??

Merawat Kanser Dengan Jus Annona,Merawat Kanser Dengan Buah Durian Belanda | Jus Annona, Percaya atau tidak pesakit kanser semakin meningkat dari hari ke hari. Banyak artikel (Metro , Berita Harian )yang menunjukkan peningkatan kanser di Malaysia. Ok lah syima tak nak cerita panjang mengenai apa itu kanser, jenis kanser dan sebagainya. Korang boleh baca dalam info kesihatan , Korang pernah dengar tak, buah durian belanda boleh merawat kanser??? Haaa.. ni yang syima nak bagi tahu. Kalau korang nak tahu  buah durian belanda boleh merawat kanser secara semula jadi. Indah kan ciptaan Allah SWT, buah-buahan yang Allah kurnia kan sangat berguna buat kita taw sehingga boleh menjadikan penawar., Khasiat buah durian belanda begitu banyak sekali. Nak tahu apa khasiat buah durian belanda dalam merawat kanser?? Antaranya adalah buah durian belanda mempunyai Acetogenin, Vitamin C, Magnesium, Potassium, Tryptophan, Methionine, Lysine. Tudiaaa.. banyaknya yang terkandung dalam buah durian belanda.  Acetogenin adalah untuk melemahkan pertumbuhan sel kanser. Malah mampu membunuh sel-sel kanser tanpa merosakkan sel-sel normal.Vitamin C pula bertindak sebagai antioksidan untuk mengelakkan kerosakan genetik.   Magnesium dan potassium juga bertindak sebagai agen anti-radang yang membantu mengurangkan bengkak pada bahagian yang terdapatnya kanser. Tryptophan, Methionine dan Lysine pula adalah untuk melawan serangan sel kanser daripada merebak kerana mempunyai asid amino yang sangat diperlukan.,Banyak artikel atau risalah mengenai khasiat buah durian belanda dalam merawat kanser tau. Antaranya Sinar Harian . Ini membuktikan bahawa yang buah durian belanda boleh merawat kanser secara semula jadi.  Malah, Dr. Roslida Abdul Hamid, Pakar Penyelidik dan Pensyarah dari Fakulti Perubatan dan Sains Perubatan UPM berkata "Dari kajian saya, ekstrak buah durian belanda dapat menghalang perkembangan sel-sel kanser tanpa merosakkan sel-sel badan"., Tapi kann buah durian belanda susah dan jarang ditemui taw. Lepas tu nak kena buat air nya pula. Kena kopek buah tersebut, kena basuh, kena rendam dengan air panas, kena 'blend' dan acam-macam lagi lah. Rumit kan??,  Sebab itu lah keluarnya produk Jus Annona. !! Haaa.. memudahkan kita untuk minum jus durian belanda begitu sahaja. Hanya tuang dekat sudu lepas tu minum atau korang boleh minum dalam sachet sahaja. Senang kan?? Malah, boleh dibawa kemana-mana.  Selain itu, kita juga boleh minum ia sebagai rutin harian bagi mengelak daripada mendapat kanser. Kan orang selalu cakap "Mencegah Lebih Baik Daripada Merawat"., buah durian belanda, merawat kanser secara semula jadi, mudah, kanser, merawat, malaysia, indonesia, brunei, singapore, japan, korea, vietnam, thailand, america, new york, sour sop, delicious, yummy, love, quotes, igers

Sebab itu lah keluarnya produk Jus Annona. !! Haaa.. memudahkan kita untuk minum jus durian belanda begitu sahaja. Hanya tuang dekat sudu lepas tu minum atau korang boleh minum dalam sachet sahaja. Senang kan?? Malah, boleh dibawa kemana-mana.

Selain itu, kita juga boleh minum ia sebagai rutin harian bagi mengelak daripada mendapat kanser. Kan orang selalu cakap "Mencegah Lebih Baik Daripada Merawat".


Merawat Kanser Dengan Jus Annona,Merawat Kanser Dengan Buah Durian Belanda | Jus Annona, Percaya atau tidak pesakit kanser semakin meningkat dari hari ke hari. Banyak artikel (Metro , Berita Harian )yang menunjukkan peningkatan kanser di Malaysia. Ok lah syima tak nak cerita panjang mengenai apa itu kanser, jenis kanser dan sebagainya. Korang boleh baca dalam info kesihatan , Korang pernah dengar tak, buah durian belanda boleh merawat kanser??? Haaa.. ni yang syima nak bagi tahu. Kalau korang nak tahu  buah durian belanda boleh merawat kanser secara semula jadi. Indah kan ciptaan Allah SWT, buah-buahan yang Allah kurnia kan sangat berguna buat kita taw sehingga boleh menjadikan penawar., Khasiat buah durian belanda begitu banyak sekali. Nak tahu apa khasiat buah durian belanda dalam merawat kanser?? Antaranya adalah buah durian belanda mempunyai Acetogenin, Vitamin C, Magnesium, Potassium, Tryptophan, Methionine, Lysine. Tudiaaa.. banyaknya yang terkandung dalam buah durian belanda.  Acetogenin adalah untuk melemahkan pertumbuhan sel kanser. Malah mampu membunuh sel-sel kanser tanpa merosakkan sel-sel normal.Vitamin C pula bertindak sebagai antioksidan untuk mengelakkan kerosakan genetik.   Magnesium dan potassium juga bertindak sebagai agen anti-radang yang membantu mengurangkan bengkak pada bahagian yang terdapatnya kanser. Tryptophan, Methionine dan Lysine pula adalah untuk melawan serangan sel kanser daripada merebak kerana mempunyai asid amino yang sangat diperlukan.,Banyak artikel atau risalah mengenai khasiat buah durian belanda dalam merawat kanser tau. Antaranya Sinar Harian . Ini membuktikan bahawa yang buah durian belanda boleh merawat kanser secara semula jadi.  Malah, Dr. Roslida Abdul Hamid, Pakar Penyelidik dan Pensyarah dari Fakulti Perubatan dan Sains Perubatan UPM berkata "Dari kajian saya, ekstrak buah durian belanda dapat menghalang perkembangan sel-sel kanser tanpa merosakkan sel-sel badan"., Tapi kann buah durian belanda susah dan jarang ditemui taw. Lepas tu nak kena buat air nya pula. Kena kopek buah tersebut, kena basuh, kena rendam dengan air panas, kena 'blend' dan acam-macam lagi lah. Rumit kan??,  Sebab itu lah keluarnya produk Jus Annona. !! Haaa.. memudahkan kita untuk minum jus durian belanda begitu sahaja. Hanya tuang dekat sudu lepas tu minum atau korang boleh minum dalam sachet sahaja. Senang kan?? Malah, boleh dibawa kemana-mana.  Selain itu, kita juga boleh minum ia sebagai rutin harian bagi mengelak daripada mendapat kanser. Kan orang selalu cakap "Mencegah Lebih Baik Daripada Merawat"., buah durian belanda, merawat kanser secara semula jadi, mudah, kanser, merawat, malaysia, indonesia, brunei, singapore, japan, korea, vietnam, thailand, america, new york, sour sop, delicious, yummy, love, quotes, igers


Untuk mengetahui lebih lanjut boleh layari :


Atau

Boleh hubungi :
016- 449 7181

Atau


Atau



7 comments:

  1. Bagusnye jus ni..betul tu.. kanser ni kita tak sedar dia dtg. Tau2 dah ade.. better mencegah sebelum terkena. Thanks for sharing syima.

    ReplyDelete
  2. Bagusnye jus ni..betul tu.. kanser ni kita tak sedar dia dtg. Tau2 dah ade.. better mencegah sebelum terkena. Thanks for sharing syima.

    ReplyDelete
  3. Semua penyakit ada ubatnya kan.. Bagus tuk orang yang hidap camver, ada penawar

    ReplyDelete
  4. Semua penyakit ada ubatnya kan.. Bagus tuk orang yang hidap camver, ada penawar

    ReplyDelete
  5. Banyak dah testimoni yang reen baca, jus ni memang byk membantu meringankan derita penghidap pesakit kanser. Doktor pun syorkan Jus Annona ni utk pesakit..

    ReplyDelete
  6. Bagus ada yg mudah gini.. Nina dah rasa, sedap!

    ReplyDelete
  7. syukur alhamdulillah buah tempatan, buah kampung ni juga jadi penawar kanser yg hebat.

    ReplyDelete

Terima Kasih komen :D Jasa anda amat syima hargai