Kelab Blogger Ben Ashaari

Wednesday, February 3, 2016

Kekal Sihat Dengan Jus Annona

Sakit ?? Chill lah Jus Annona  kan ada | Jus Kesihatan Dan Kecantikkan


Assalamualaikum, Apa itu sihat? Penting ke penjagaan kesihatan ni? Ok lah, Sihat adalah bebas dari sebarang jenis penyakit dan kesakitan. Kalau sakit pinggang, migrain, senggugut. Adakah itu sihat? Selalu orang cakap, "Ala normal la tu, lepas ambil pil penahan sakit, lega la tu". Tapi sampai bila kita nak bergantung pada ubat penahan sakit (anagesic) seperti Paracetamol, Tramal, Ponstan dan sebagainya? Tambahan pula, jika kita ambil pil penahan sakit berpanjangan boleh dapat banyak kesan sampingan seperti sakit buah pinggang. Haaa.. bertambah lagi kesakitan tu. Sebelum tu, mana datangnya kesakitan ni??


sumber google



Kesakitan datangnya daripada saraf dalam badan manusia yang menghantar isyarat kesakitan kepada otak. Apabila anda mempunyai kecederaan, isyarat ini akan membuatkan anda rasa sakit. Itu adalah dipanggil deria kesakitan yang semua manusia ada. Lepas tu anda dah cuba pelbagai jenis rawatan alternatif untuk merawat kesakitan, seperti letak hot dan cold pack? dah letak minyak panas? Tapi masih rasa sakit? 


Sumber google


Anda buntu tiada jalan penyelesaian bagi kesakitan anda?? Anda rasa berputus asa sebab tiada jalan penyelesaian?? Anda rasa nak marah, rasa frust akibat kesakitan ni??
Huhu kalau syima pun stress juga kalau asyik sakit je kan? Semua aktiviti seharian pun akan terganggu dan pergerakkan semuanya terbatas dek kerana kesakitan. Tapi relaks lah.. Jangan stress-stress.. Syima nak kongsi sesuatu dengan anda semua. Haaaa... Apakah itu? Jeng Jeng Jeng...



sumber google

Ini lah penyelesaian bagi anda semua iaitu Jus Annona ! Apa khasiat nya?? Bagus ke? Haaaa.. Belum cuba belum tahu taw ! Bak kata orang dulu-dulu "Tak Kenal Maka Tak Cinta". Sebenarnya Jus Annona ni banyak khasiatnya dan ia adalah daripada buah Durian Belanda. 


Menurut, Prof. Madya Dr Roslida Binti Abd Hamid iaitu Pakar Penyelidikan dan Pensyarah dari Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan Universiti Putra Malaysia, kajian mendapati dalam buah durian belanda banyak aktiviti farmakologi iaitu merencatkan aktivit inflamasi dan keradangan sendi (arthritis) serta ia bersifat penahan sakit (pain killer).








Sebelum kita kupas lebih lanjut mengenai khasiat Jus Annona,Kita tengok dulu khasiat buah durian belanda kerana Jus Annona diperbuat daripada pati buah durian belanda.


Nama saintifik Durian Belanda adalah Annona Muricata L. Sebab tu lah nama Jus ini adalah Jus Annona. Pokok durian belanda berasal dari Benua Amerika dan Amerika Selatan. Buah Durian Belanda ini mengandungi karbohidrat, fruktosa, amyloid, asid sitrik, manganese, sukrosa, reticuline, tannin vitamin c, vitamin B1 dan vitamin B2.


sumber google


Khasiat buah durian belanda adalah melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan. Malah, ia menggalakkan lagi proses perawatan dan penyembuhan sekaligus membuatkan kita lebih sihat. Seterusnya menambahkan tenaga dan penampilan fizikal kita bertambah baik.



Apa kelebihan Jus Annona ?


1. Melegakan kesakitan dengan cepat kerana diformulasikan dengan saiz nano-partikel yang memberi penyerapan yang lebih mendalam. Kesannya juga lebih tahan lama jika dibandingkan dengan menyapu minyak panas.

2. Jus Annona 100% buah Durian Belanda yang asli dan bahannya semula jadi. 

3. Khasiat Durian Belanda dikekalkan walaupun ia telah menjadi jus. Malah, pengguna tidak perlu mengambil dalam kuantiti yang banyak.

4. Ia selamat digunakan kerana mendapat pensijilan halal daripada Jakim, dan mendapat kelulusan darippada Kementerian Kesihatan Malaysia. Malah, kilang Jus Annona adalah berstatus GMP.

5. Yang best mengenai produk Jus Annona cara minumnya yang sangat mudah iaitu hanya perlu mengoyakkan sachet dan minum. Tidak perlu dibancuh dan boleh dibawa kemana jua korang berada.







Cara Pengambilan Jus Annona



1. Jus Annona (Botol)
Minum 1 sudu besar (15ml) 2 kali sehari semasa perut kosong sebelum makan pagi dan makan malam

2. Jus Annona (sachet)
Minum 1 sachet sehari sekali semasa perut kosong pagi atau malam.


***Anda disarankan untuk minum air masak banyak-banyak malah jangan mengambil ubatan/jamu/ produk lain serentak dengan Jus Annona (jarakkan pengambilan sekurang-kurangnya 2-3 jam)








Untuk Mengetahui Lebih Lanjut Boleh Layari :


Atau


Atau

Nombor Telefon : 016-449 7181








7 comments:

  1. wahh bagus lah jus ni..jus belanda jgak bagus untuk yang mempunyai sakit kanser kan.

    ReplyDelete
  2. Sedap dan byk khasiay jus annona ji.. Elok amalkan dr muda.. mencegah lebih baik dr mengubati..

    ReplyDelete
  3. alahai terus rasa sakit pinggang..dan dan nak cuba jus annona ..

    ReplyDelete

Terima Kasih komen :D Jasa anda amat syima hargai