Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, November 1, 2016

Ephyra Collagen Menyerlahkan Lagi Kecantikkan Wanita



Assalamualaikum semua, ramai di antara kita yang umurnya muda tapi wajahnya tidak melambangkan umurnya yang sebenar dan salah seorangnya ialah syima. Sejak syima di bangku sekolah lagi orang mesti akan cakap muka syima Nampak “Matured” dan itulah yang syima sentiasa dengar. Ada yang cakap salah satu faktor terjadinya begitu (muka nampak lebih tua daripada umur) adalah disebabkan kurangnya collagen di dalam badan. Jadi, apa itu collagen? Pentingkah collagen kepada badan? Malah, kenapakah syima memilih Ephyra Collagen untuk dicuba? Banyak persoalan mengenai collagen yang boleh kita rungkaikan.


Apakah Itu Collagen Dan Dimanakah Collagen Itu Terletak

Collagen adalah sejenis protein di dalam badan dan boleh dijumpai di tulang, tisu badan, otot, dan kebanyakkannya di tulang. Kalau korang nak tahu collagen berasal dari Greek iaitu “Kolla” yang membawa maksud ‘gam’. Collagen boleh berkurangan dalam badan akibat daripada peningkatan usia, terdedahnya diri yang terlalu lama kepada ‘ultraviolet’, asap rokok dan factor persekitaran yang lain. Kemungkinan collagen syima berkurang disebabkan persekitaran. Maklumlah masa zaman sekolah dahulu terlalu banyak menghabiskan masa di padang dan terlalu lama terdedah pada cahaya matahari.

Pentingkah Collagen Kepada Badan?

Collagen sangat penting kepada badan terutamanya kepada :
  •  Kulit : Collagen menyokong kulit kita sepenuhnya. Malah, sebanyak 80% collagen yang terbentuk di kulit kita. Ianya membuatkan kulit kita flexsible untuk diregangkan dan kembali kepada bentuk asal (keanjalan).
  •  Otot : Collagen membuatkan sruktur otot kita menjadi lebih kuat untuk pergerakkan malah oa juga menyokong otot lembut dan otot jantung di dalam badan.
  •   Salur darah: Collagen juga menampung atau menyokong struktur saluran darah serta memberi kekuatan untuk salur darah membawa nutrient dan oksigen ke seluruh badan.


Mengapakah Syima memilih Ephyra Collagen Untuk Dicuba?


Jujur syima cakap, syima mempercayai produk Ephyra terutamanya apabila kali pertama syima mencuba Ephyra Skin Care Series. Semenjak menggunakan Ephyra Skin Care Series, terdapat perubahan pada wajah syima terutamanya pada jerawat yang suka tumbuh tanpa izin. Malah sejak penggunaan Ephyra, syima tak perlu lagi nak tepek bedak dekat muka untuk cover jerawat dan bintik-bintik hitam. Jadi, sekarang ni syima mencuba pula Ephyra Collagen. Ephyra Collagen ni bukan sahaja mencantikkan luaran tetapi yang paling penting iaitu dalaman.


 Selain itu juga, rasanya sedap dan tak mual langsung. Malah, Ephyra Collagen mempunyai pensijilan halal dan kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia. Jadi, korang tak perlulah nak rasa ragu-ragu atau was-was sebab ianya halal dan selamat.





 Ephyra Collagen juga mempunyai Anugerah Super Health Brand 2015-2017, sebab itu syima mempercayai semua produk daripada Ephyra. Ia juga menggunakan bahan semula jadi dan tiada bahan terlarang okayy.


Sumber gambar daripada Ephyra2u

Sumber gambar daripada Ephyra2u

 Apa Kelebihan Ephyra Collagen?



- Menjadikan kulit bertambah anjal, halus serta menyebabkan kulit bertambah cerah dan berseri
- Membantu memulihkan wajah yang bermasalah seperti jerawat, jeragat, kulit kusam dan lain-lain.
- Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus terutamanya bawah mata.
- Menjadikan rambut lebih sihat,lembut dan bersinar.
- Meransang penghasilan collagen yang diperlukan dalam badan.
- Melancarkan sistem pencernaan dalam badan.
- Mengawal berat badan dan meningkatkan kadar metabolisma
Mengurangkan kadar kolesterol dalam badan
- Meningkatkan tenaga untuk aktiviti seharian
­- Menguatkan daya ingatan dan mengurangkan risiko daripada ‘dementia’.
- Meningkatkan imunisasi dalam badan dan mengurangkan badan daripada penyakit seperti selsema
- Melegakan kesakitan pada sendi dan mengurangkan arthritis.

 

Manfaat Yang Syima Perolehi Daripada Ephyra Collagen



Setelah syima menggunakan Ephyra Collagen, syima rasa kulit ni makin feloles gituu a.k.a jerawat berkurangan dan lingkaran hitam pun berkurang. Rasa kulit anjal je macam kuih pau yang gebu haha. Garis bawah mata pun berkurangan juga sampai ada yang puji syima.



Selain itu, syima ni jenis pagi tak sempat nak pergi makan, maka syima ambil je Ephyra Collagen di pagi hari sebelum makan bagi menambahkan tenaga untuk melakukan aktiviti harian syima. Ia juga mudah untuk disediakan, Cuma “shake-shake dan minum”. Tak sia-sia syima mempercayai produk Ephyra.



Tutorial Meminum Ephyra Collagen






Bagaimana Mahu Mengetahui Ketulenan Ephyra Collagen

Pastikan korang membeli produk Ephyra yang original dan berkualiti. Persoalannya, bagaimana mahu menentukan ketulenan produk Ephyra??




Mudah sahaja, korang cuma perlu muat turun QR kod melalui aplikasi telefon. Kemudian scan sahaja kod tersebut melalui aplikasi telefon bimbit korang. Ianya akan terus ke Facebook Ephyra. Korang boleh rujuk seperti gambar di bawah dengan mengikuti langkah-langkah seperti berikut.







Sekali Cuba Pasti Nak Lagi

Percaya tak, korang takkan menyesal menggunakan Produk Ephyra terutamanya Ephyra Collagen. Bukan sahaja cantik luaran tapi bahkan cantik dalaman. Syima memang tidak menyesal menggunakan Produk Ephyra Collagen ni. 



4 comments:

  1. wah... ade testimoni pengalaman sendiri... good job.

    ReplyDelete
  2. tercari2 produk untuk kulit dan wajah.. insyallah nnti boleh cuba.tq share

    ReplyDelete
  3. Dulu penah cuba.. Rasa dia sedap.. hehe

    ReplyDelete

Terima Kasih komen :D Jasa anda amat syima hargai

.